Helsinki Figyelő

Hanna vagyok. Menekültek leszármazottja. Anyai nagyapám ősei francia hugenották voltak, a protestánsok üldözése miatt hagyták el hazájukat, és a már akkor is vallási türelmet gyakorló Erdélyben telepedtek le.

szentbertalan2.jpg

Hugenották lemészárlása Szent Bertalan éjén 1572. augusztus 23-án

Nagyapám és testvérei már Nagyszebenben születtek, a fiúk kereskedők lettek, kivéve Károlyt, aki - gazdasági? szakmai? okokból - kivándorolt Párizsba, és a némafilm korszakának elismert rendezője lett.

A lányoknak nagy hozzáértést kívánó fűzőkészítő műhelyük volt Szebenben. A trianoni béke miatt a család ismét menekült lett, Egerben telepedtek le, és lettek munkájuk és magatartásuk okán a város köztiszteletben álló polgárai.

Nagyapám a magyar református lelkész családból származó, palóc vidéken nevelkedett nagyanyámat szerette meg, és házasságukból két magyar, szőke hajú kislány született, egyikük az édesanyám. Az első háborúban szerzett egészségromlás következtében nagyapám korán meghalt, nagyanyám pedig újra férjhez ment egy fiatalemberhez, akitől megszületett harmadik kislánya. Ennek a fiatalembernek szép termete, hollófekete haja, és előttem máig sem ismert okok miatt feltűnően kreol bőre volt. A tőle született kislányon, nagynénémen még határozottabban kiütközött a színes származás, ami miatt hosszú és szorgalmas élete során gyakran méregették kutató szemekkel.

A második világháború frontjának közeledtével nagyanyám a gyerekekkel menekült faluról falura a közeledő front elől. Mire béke lett, valaha volt lakásuk helyén bombatölcsér fogadta őket, vagyonuk a rajtuk lévő ócska ruhaféle volt. Hajléktalanok voltak.

Károly, az akkor már francia állampolgár filmrendező is itt kívánt élni, immár idegenként. Budapesten, egy városszéli, ablak és ajtó nélküli házban húzták meg magukat, az akkor újra induló gyárakban helyezkedtek el, és próbáltak otthont teremteni.

A kisebbik szőke kislány közvetlenül a háború után daganatos betegségben elhunyt. Színes bőrű nagynéném főkönyvelő lett, vasárnaponként szép szopránja betöltötte a házat, miközben töltött káposztát főzött, aranygaluskát sütött. Csupa szív és csupa tűz, szőke édesanyám alkotó munkája során ismerkedett meg horvát ősöktől származó, Zágrábban született, de akkoriban már Budapesten élő, igézően barna szemű társával, az édesapámmal. Mind együtt nyugszanak, a Mindenható oltalmában, a tavaszi virágok alatt, Farkasréten. Hanna vagyok. Menekültek leszármazottja.

A bejegyzés trackback címe:

https://helsinkifigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr747476156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kivancsi 2015.05.21. 08:29:33

igen menekult vagy de europai!
aki es akinek csaladja kemenyen gurcolt azert hogy befogadjak!
tanult, kepezte magat beillezkedett a helyi kozossegbe, magtanulta a szokasokat....
2-3 generacio es mar az "eredeti" nyelvet nem is beszeled! mert nem abban nottel fel
Mert az oseid es szuleid beakartak illeszkedni!

na de milyen is egy eszak afrikai menekultek 90%-a?
kepzetlen, lusta, igenytelen, eloskodo muslim aki baszik beilleszkedni!!!
sajatjaik kozott porognek es meg 2. meg 3. generecionak a 60-70%-a sem valtozott!
helyi nyelvet immel-ámmal beszilik persze a sajatjait mindenhol!
teliszajjal pofazzak es meg templomot is epitenek maguknak..
majd ha nem tud beilleszkedni mindenki mas hibas csak o nem!
ezekutan visszakivankozik a tobbi megnemertetett fegyveres hit-tarsahoz afrikaba!

lehet menni nem is kellett volna idejonni! :):)

kell ez nekunk?

Bafana 2015.05.21. 08:51:07

Kedves Hanna! A menekülteket Magyarország mindíg befogadta. De a mostani koszovói "menekültek" ki elől menekülnek? Nincs háború, most kaptak egy önálló országot, miért kell őket menekültként kezelni?

val 2015.05.21. 09:01:14

Kolompár Marlonbrandó vagyok, bevándorlók leszármazotta, 16 éves, nyolcadikos kisdiák.
Saïd Kouachi vagyok, bevándorlók leszármazottja, mészárlást rendeztem a Charlie Hebdo szerkesztőségében.
Chérif Kouachi vagyok, bevándorlók leszármazottja, Saïdot segítettem a mészárlásban.
Mohammed Emwazi vagyok, bevándorló, angol állampolgár, az ISIS hóhéra, nyugati embereket fejezek le videokamerák előtt.

Saliko 2015.05.21. 09:03:27

Kíváncsi: te még életedben nem beszéltél egyetlen afrikai menekülttel sem

Bafana: az nem elég ok, hogy nincs munkád, nem élsz meg, nincs jövőd?

Arcade Macho 2015.05.21. 09:27:40

volt az a video hogy a masik eszaki nep rendornoje kifejtette hogy az eroszakolasok bizonyos bevandorlo nepcsoporthoz kothetoek, gondolom Helsinkiben is ugyanez a helyzet, oda kell menni es felugyelni a mocskos nacikra, hogy legyenek PC -k, ne nyilatkozzanak ilyeneket!!!

Medgar 2015.05.21. 09:50:46

Saliko: A legnagyobb probléma, hogy a menekültek NEM akarnak beilleszkedni, illetve elfogadni a befogadó ország kultúráját.

Mielőtt nekem esel, nézz utána a francia, angol, olasz, vagy svéd no-go vagy high-security zónáknak.

Brix 2015.05.21. 09:58:28

A legnagyobb probléma az, hogy bármennyire tragikus az afrikai-ázsiai politikai és gazdasági menekültek sorsa, Európa nem fogadhatja be őket korlátlanul.. Amikor a Genfi egyezményt aláírták, 1951 -ben , még 2,5 milliárd volt a Föld lakossága, most 7,3 milliárd ember és mindez úgy, hogy pl az afrikai országok megnégyszerezték a lakosságukat
A józan ész azt mondatja , hogy Európának védekeznie kell , egy ekkora mértékű demográfiai nyomás ellen. Sajnos , a tapasztalatok azt mutatják, hogy az afrikai és közel -keleti régiókból érkező bevándorlók beilleszkedése nem volt sikertörténet... Az egy teljesen más" kultúrkör " . .. Ki kell mondani: a fejletlen világból, csak limitált mennyiségű embert kellene befogadni. Csak annyit , amennyit be is tud integrálni a társadalom. Az pedig nem túl sok....
Nagyon fontos lenne az is , hogy a helyi lakosság mondja meg, hogy kit akarnak , honnan és mennyi embert befogadni. Ne pedig külső diktátumok alapján szabják ki , hogy mennyi embert kell befogadnunk
A befogadás addig tartson , ameddig a háborús konfliktus. Egy szabott időkeret után haza kellene menni, kivéve ha a helyi közösség úgy ítélné meg , hogy olyan példamutató magatartást tanúsított a bevándorló, hogy végleg letelepedhet. Végre olyan embereknek kellene segíteni akik valóban segítségre szorulnak: nők, gyerekek , családok és nem huszonéves suhanc fiatalembereknek , akiknek otthon kellene maradniuk és megvívni a harcot a demokráciáért és egy jobb jővőért

Sir Galahad 2015.05.21. 10:09:32

Nem értek egyet Orbánnal abban, hogy ne fogadjunk be idegeneket. Abban sem, hogy hülyeségnek tartja a kvótát. Szerintem igenis megengedhető idegenek befogadása, de nem mennyiségi, hanem minőségi kvóta alapján: olyanok jöjjenek, akik szakképzettek, lehetőleg valamilyen hazai hiányszakma művelői, akik jól beszélnek valamilyen uniós nyelvet és akik nem valamilyen európai hagyományokkal élesen szemben álló vallást gyakorolnak. Történetesen a poszt szerzője, illetve ősei is ebbe a kategóriába tartoznak. Nincs, nem is volt velük baj. A baj azokkal van, akik ezeken a kategóriákon kívül esnek és mégis ránk akarják őket erőltetni.

Medgar 2015.05.21. 10:16:29

@Saliko: Eszembe jutott még egy kérdés. Az USA-Mexikó határon miért nem áll méterenként egy jogvédő? Pedig ott pár év alatt a negyedére szorították vissza a menekültek számát...

cbsnews2.cbsistatic.com/hub/i/r/2013/10/31/ef742d75-4782-11e3-a5af-047d7b15b92e/thumbnail/620x350/2f8f3e6dfa195679f763c020eb7019b9/USMexBorder_183004973.jpg

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.05.21. 10:16:37

Megint egy idióta megközelítés.
Gratulálok.

pocaklakó minimanó 2015.05.21. 10:30:21

Bubu vagyok, piréz menekült. Bergengóciában piréz nemzetiségem miatt üldöznek. Éppen ezért úgy döntöttem, hogy nem a szomszédos Piréziába menekülök, hanem a 10 ezer km-re fekvő Svédországba. Fogadj be, Helsinki Hanna, kérlek! :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.05.21. 10:34:36

@Kivancsi:

+1

A poszt egy undorító csúsztatás.

@Brix:

"Nagyon fontos lenne az is , hogy a helyi lakosság mondja meg, hogy kit akarnak , honnan és mennyi embert befogadni. Ne pedig külső diktátumok alapján szabják ki , hogy mennyi embert kell befogadnunk"

A demokráciáról papoló ballibákat ez nem érdekli, szarnak a helyi közösségekre. Ők mindig jobban tudják, mi jó a népnek. (Ugye a bolsevikok is jobban tudták, nem véletlen az egyezés.)

@Sir Galahad:

"A baj azokkal van, akik ezeken a kategóriákon kívül esnek és mégis ránk akarják őket erőltetni."

Így igaz. A menekültek befogadásának erőszakolásában is megmutatkozik, micsoda zsarnokság várna ránk, ha még több hatalmat kapna az EU az egyes államok rovására. A demokrácia nagyjából arra redukálódna, hogy az EB nem választott, hanem kinevezett tagjai demokratikus úton eldöntenék, mit legyen köteles lenyelni Európa lakossága.

Bafana 2015.05.21. 11:03:32

Hanna, Kanadában is írjál hasonlóakat az összes médiába. Egész Kanada történelme a bevándorlásról, a menekültek befogadásáról szólt. Mégis vissza adják nekünk a Kolompárokat. Hogy van ez?

Várom továbbá az írásaidat, ami szintén az emberi élet védelméről szól. Úgy, mint az eutanázia, vagy az abortusz kérdése.
Természetesen csak azért. hogy nehogy a kettős mérce sötét árnya rád vetüljön.

Killary Fucking Clingon 2015.05.21. 11:06:54

cenzúra van liberáliséknál vagy mi van?

FaBRiK 2015.05.21. 11:11:44

Cirkuszt és kenyeret a népnek. Ez a bevándorlósdi mosst épp a cirkusz. Sebaj, eltakarja a fa az erdőt.

Amúgy kb. 1200 évvel ezelőtt is voltak bevándorlók, akkor épp Ázsiából. Nem kellett befogadni őket, jöttek erőszakkal. Akinek nem tetszett, kiirtották. Ennyit a terrorizmusról.

Kampfer 2015.05.21. 11:20:36

@Shabby Bear: Igen, az van. Engem is kitöröltek... Helsinkiéknél így megy ez...! 5-6 percet tippeltem, 10-ig volt olvasható.

Ettől függetlenül fenntartom a véleményem! Ez a poszt csúsztat és hazug. Színleli a tudatlanságot. Maga a 'helsinikibizottság' pedig szerencsére MINDEN esetben hozza a formáját! Csalódást tényleg nem okoznak!
Kamp.

Foxtrotty 2015.05.21. 11:22:44

@Shabby Bear:
Nyugodj meg, az enyémet is kiradírozták. Az egyenlő elbírálás fontos a demokrácia szempontjából

Foxtrotty 2015.05.21. 11:27:55

@Kampfer:
Nem hazudnak, illetve nem tudhatjuk mi igaz a családtörténetből. De hogy ennek semmi köze az Afrikából ezerszám tóduló gazdasági migránsokhoz, azt biztosra merem állítani

presshelsinki 2015.05.21. 11:31:58

@Foxtrotty:
@Shabby Bear:
Azért voltunk kénytelenk kitörölni, mert ellentétes tartalmú volt mindkét hozzászólás a moderálási alapelveinkkel. Szerencsére, nagy az internet, másutt is lehet fortyogni.

szinbád123 2015.05.21. 11:33:24

Träger Márton vagyok. Apai nagyapai és nagymamai ágon is gazdasági bevándorolt felmenőkkel. Nyílván, ők európaiak. De az anyai nagymamám örmény. Nem európai, politikai és gazdasági menekült közösség tagja. Ha nem fogadják be őket, akkor a dédnagyapám egyetem helyett török haláltáborokba járt volna. Az országunk az elmúlt 1000 évben mindig befogadó volt a bevándorlókkal szemben. 1910- ben az ország Horvátország nélküli részének 40%- nak nem magyar volt az anyanyelve. Nem hiszem, hogy a 21. században kéne megteremtenünk a xenofób Magyarországot.

csonka balázs 2015.05.21. 11:40:46

Tiszteletreméltó írás.

Bafana 2015.05.21. 11:41:30

@szinbád123: A példád egy picit sántít. Ugyanis volt közte egy Trianon. Amibe közrejátszot, hogy a bevándorlók utálták a "gazdatestet". Tehát a befogadáshoz kevés az egyik ember (csoport) akarata.

am22 2015.05.21. 11:58:25

Mindenki oda mehessen ahová akar,szeretne. Én is.

kewcheg 2015.05.21. 11:59:25

Szerintem Orbán Viktor is örülne olyan "menekülteknek" mint hugenotta őseid. Mondjam azt, hogy a hugenották a korabeli Francia királyság legértékesebb polgárai voltak. Namost vesd össze a félig analfabéta Szulejmánnal, aki azt hiszi, hogy Európában lakást,autót kap egyből. Mikor rájön hogy nem, csatlakozik az isishez és kinyír pár keresztényt. Tehát nem azokra fog haragudni, akik miatt szerencsétlen és elbaszott lett az egész élete, hanem pont az őt befogadókra....

bbwd 2015.05.21. 11:59:52

szegényke, nem értitek meg, hogy Kossuth meg andy vajna politikai menekültek voltak?

ezek meg ILLEGÁLIS GAZDASÁGI menekültek.

nem lehet megérteni a különbséget?

shang 2015.05.21. 12:03:55

Mondjuk a franciák azok, akik pláne menjenek el innen.

tralalala 2015.05.21. 12:09:56

@Sir Galahad: "Nem értek egyet Orbánnal abban, hogy ne fogadjunk be idegeneket."
Ha ilyet mondott, akkor nyilván tévedett, de sztem nem minden idegenre gondolt, hanem a képzetlen, jobb élet reményében bevándorló idegenekre.

"Abban sem, hogy hülyeségnek tartja a kvótát. Szerintem igenis megengedhető idegenek befogadása, de nem mennyiségi, hanem minőségi kvóta alapján: olyanok jöjjenek, akik szakképzettek, lehetőleg valamilyen hazai hiányszakma művelői, akik jól beszélnek valamilyen uniós nyelvet és akik nem valamilyen európai hagyományokkal élesen szemben álló vallást gyakorolnak."

Teljesen egyetértek.

kewcheg 2015.05.21. 12:10:28

@shang: anyám, borogass...!!!!

Hunyadi zokogna... ha látná......ezt 2015.05.21. 12:25:18

Amíg a középkorban a "bevándorló vagy telepes" egy másik európai országból érkezett - azonos értékrenddel - addig manapság a bolygó legkülönbözőbb pontjairól érkeznek nagyon alul kvalifikált viszont sokgyerekes családok, mert abban a hiszemben vannak, hogy itt az EU-ban azonnal segélyt és ellátást kapnak. Ez a mézesmadzag amit az embercsempészek folyamatosan mondogatnak nekik. És valóban némely ország ész nélkül adja a pénzt és úgy támogat, hogy nem kér cserébe szinte semmit.
Ez a totális csőd. Úgy adni segélyeket, hogy nem szabjuk meg, hogy a beilleszkedés mind morálisan, kulturálisan elengedhetetlen teljesen félrevezeti ezen embereket és nemhogy beilleszkednének még a kiváltságaikat és különbségeiket is elkezdik hangoztatni és követelik, hogy ezt az itt élő "őslakosoknak" el kelljen tűrniük. Az előttünk járó országok a legjobb példák arra, hogy hiába 3. generációs a "gyerek", mivel a család nem vált részévé a befogadó országnak így az fennen hirdeti másságát, különbözőségét és ha kell simán tör, zúz, rombol, gyilkol ott ahol felnőtt és törődést kapott.
Ebből én/mi nem kérek/kérünk. Semmi gondom azzal, ha francia vagy holland, olasz, angol emberek itt megtalálják a számításuk, de képzetlen tömegek, megáldva egy jó adag vallási fanatizmussal, higiéniás hiánnyal és morális limitációval csak ártana Magyarországnak.
Ez az ország épp eléggé szegény, álszent módon a nyakunkba varrni ezt a tömeget a kisemberek a pórnép teljes bomlasztásával felérő lépés.

Krisztiantara 2015.05.21. 14:24:51

"Alávaló, ahogy az élet rászedi az embert, sírni való és nevetséges! Vagy élsz, szabadon csapongó érzékekkel, teleszívod magad az ősi Éva-anya mellén, akad akkor néhány felséges öröm, de nincs oltalom a mulandóság ellen; élsz, akár gomba az erdőn, amely ma szép színekben pöffeszkedik, de holnapra elrohad. Vagy védekezel, magadra zárod a műhelyajtót, hogy illanó életednek emlékművet emelj - de akkor lemondás az élet, és nem vagy más, csak faragókés, igaz, a halhatatlanság szolgálatában, de kiszáradsz, elvész a szabadságod, el az élet minden öröme, teljessége." /Hermann Hesse: Narziss és Goldmund/

ex-dr. vuk 2015.05.21. 14:35:05

@tralalala: " és akik nem valamilyen európai hagyományokkal élesen szemben álló vallást gyakorolnak"

Ez hogy jon ide? ...
Felolem azt gyakorol otthon amit akar. Mi kozunk hozza?
Ennyi erovel mondhatod azt is, hogy aki europai etelektol teljesen kulonbozo dolgokat eszik, az ne johessen. Baromsag.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.21. 14:37:05

Követelem, hogy Afrika teljes lakossága költözhessen Nyugat-Európába! Aki ellenzi, az fasiszta.

Foxtrotty 2015.05.21. 15:01:20

@presshelsinki:
A moderálási elvek kreatív alkalmazása gyanakvóvá teszi a zembert az írás tartalmának egyes "kreatívitásra" gyanús elemeivel szemben. Végső soron éppen erre akartam a magam vicces módján a hozzászólásommal rámutatni

Foxtrotty 2015.05.21. 15:05:41

@maxval bircaman szerkesztő:
Helsinkibe kell telepíteni a négereket, és onnantól kezdve ők lesznek a Helsinki Figyelők

Foxtrotty 2015.05.21. 15:09:33

@ex-dr. vuk:
Majd megérted ha egy vuduhívő költözik a szomszédodba, akinek rókatetemre van szüksége a varázsláshoz

ex-dr. vuk 2015.05.21. 15:13:46

@Foxtrotty: az kozegeszsegugyi szabalyokba utkozik.
Nyilvan mindenki a hatalyos (vilagi) torvenyek betartasaval uzheti csak a kisded jatekait.

ex-dr. vuk 2015.05.21. 15:14:37

@keményen drogozó kisember: ahh szoval te vagy az a fajta akinek mindenki cigany aki nem feher boru es voroshaju. Akkor eszerint kezellek :D

kvadrillio 2015.05.21. 15:14:43

Orbán Viktor ezzel most megbukna a történelemérettségin
10679880 10152755249881093 6165724765233144549 o
Földes András
Földes András követés
Tóth Gergely
Tóth Gergely követés
2015.05.20. 15:57
A magyar miniszterelnök keddi strasbourgi útján, a halálbüntetés és a bevándorlás témáit előhúzó kormányzati kommunikáció miatt összehívott EP-vita előtt azzal magyarázta kormánya menekültellenességét, hogy Magyarország sosem volt multikulti hely, a magyarok egy ilyen kulturális kihívással képtelenek lennének megbirkózni. Csakhogy a történelmi tények ennek épp az ellenkezőjét mutatják.

Nekünk, magyaroknak az ilyen konfliktusok kezelésére való képességeink nem fejlődtek ki, mert mi sohasem voltunk multikulturális társadalom.

Orbán Viktornak mázlija van, hogy a mindig is homogén magyar társadalomról szóló fejtegetéseivel a toleráns strasbourgi EU-s közönséget fárasztotta, nem pedig mondjuk egy történelemérettségin állt elő elméletével. Akkor ugyanis a nyarat focizás helyett tanulással kellene töltenie, hogy legalább a pótérettségin átmenjen....

KÉRDÉS: HA EGY ORSZÁGVEZETŐ ENNYIRE NEM ISMERI A NÉPÉT, ANNAK TÖRTÉNELMÉT... AKIKET KORMÁNYOZ, AKKOR HOGYAN AKARJA KÉPVISELNI EZT A NÉPET ????????????????

ÉS....AMÚGY ILYEN HÜLYÉK A TANÁCSADÓI IS ??? AZOK IS ISMERETLENEK A MAGYAR NÉP TÖRTÉNELMÉBEN ???????

ex-dr. vuk 2015.05.21. 15:15:32

@maxval bircaman szerkesztő: egyszerubb lenne ha odakoltoznel. hatha nincs net ott :D

ex-dr. vuk 2015.05.21. 15:16:47

@kvadrillio: ismeri az. ez mind mind az egyszeru koznep hangulatat akarja meglovagolni es a zuhano nepszeruseget megallitani. (Persze sikertelenul de ez mar mas kerdes.) Ehhez kesz barmikor hulyet csinalni magabol vagy barkibol. A baj az, hogy kulfoldon kenytelenek komolyan venni a baromsagait. Mi mar csak legyintunk.

ex-dr. vuk 2015.05.21. 15:48:19

@Foxtrotty:
"Afrikai közegészségügyi szabályok nem tiltják az ilyesmit."
Akkor ott csinalhatja, Europaban nem. Nem ertem miert olyan bonyolult ez.

roxxtar 2015.05.21. 16:35:57

:DDDD

Lehet írogatni Kanadának, Svájcnak, Franciaországnak, Ausztriának... csak pár ország ahol kicsit keményebben lépnek fel az élősködő menekültekkel szemben mint mi itthon.

ex-dr. vuk 2015.05.21. 16:49:48

@keményen drogozó kisemberek:

"ha mindent törölsz, ami nem a te szád íze szerint való?"

lehet, hogy az ilyen gyalazkodok miatt, mint te :D

ex-dr. vuk 2015.05.21. 16:50:41

@roxxtar: termeszetesen az eloskodest nem szabad hagyni. de ami most tortenik az ezen mar jocskan tulmutat... aki dolgozni akar (es tud) az miert nem johet?

anyadmajma 2015.05.21. 17:19:49

@keményen drogozó kisemberek: Ja, csak nem fidesz szavazó vagy?:)

@ex-dr. vuk: Azért nem jöhet, mert most éppen nincs kit gyűlölni, nincs ellenségkép, ami az agyhalott fideszbirkáknak fontosabb, mint a levegő. Azért megy itt a hazugság össze-vissza.
Az igaz, hogy azokat az okokat kéne elsődlegesen megszüntetni, amiért tömegével menekülnek az emberek. Koszovóból pl. a középosztály menekül, az ottani ugyan olyan rendszer elől, mint ami ma magyarországon van. Csak mi eu-s tagként nem menekültek vagyunk, ha megyünk máshova.
És az is igaz, hogy aki elmegy egy másik országba, az igenis éljen úgy, ahogy ott szoktak, ne legyen arra büszke, hogy ő más, és ezért még le is nézi az adott ország lakóit. Rómában élj úgy, mint a rómaiak.
Senki sem látja szívesen az élősködő idegeneket.
De tegyük már tisztába a dolgot, a gazdasági bevándorló, a menekült meg az élősködő csoportok között.
Gazdasági bevándorló mindenki, aki azért jön ide, hogy itt dolgozzon, itt fizessen adót, neaggyisten itt is éljen. Menekült az, aki azért jön, mert otthon lecsuknák-megölnék. És sajnos tényleg vannak, akik csak a semmiért járó pénzért jönnek. De őket a legegyszerűbb kiszűrni, csak kell hozzá pár törvény, és kész. Amit pl orbán simán hozhatna, de akkor mivel uszítja a híveit? mivel tereli el a figyelmüket pl a bukott devizamentésről, meg hogy miért nem kérdezi senki a jegybankot, hogy adott engedélyt tavaly nyáron egy 10 millás cégnek 60 milliárdos kötvényre?
Magyarország mindig is befogadó ország volt, még a XX. században is. Örmények, lengyelek, bolgárok, spanyolok, görögök szép számmal élnek ám itt.
Bár az igaz, hogy ezeknek az ostoba elvakult fideszbirkáknak egyszerűbb az élet, ha zsigerből utálhatnak valakit. PL. 2010 előtt az oroszokat, most meg az eu-t:)
Ezek az emberek semmiben sem különböznek egy dzsihadista öngyilkos merénylőtől.

ex-dr. vuk 2015.05.21. 17:55:05

@anyadmajma: "aki elmegy egy másik országba, az igenis éljen úgy, ahogy ott szoktak, ne legyen arra büszke, hogy ő más"

Bizonyos mertekig mindenki mas. En pl. angliaban elve nem leszek az anglikan egyhaz tagja, es az utcan a felesegemmel nem fogok angolul beszelni, otthon pedig igenis fogok marhaporkoltet eszek meg akkor is, ha a fel varos a KFC-ben van egyebkent :) Amig nem utkozik semmilyen jogszabalyba annyira mas lehetek, amennyire nem szegyellem. De persze UKban ehhez annyira hozza vannak szokva, hogy azon sem kapta fel senki a fejet, amikor valaki rozsaszin uszogumival a derekan es necc-kesztyuvel a kezen szallt fel a vonatra. nalunk meg is vertek volna :D

"Senki sem látja szívesen az élősködő idegeneket. "

Ez teny. De amig nem eloskodik, dolgozik es kulturaltan teszi, hagy eljen ugy, ahogy akar! Elfogadas!

"Gazdasági bevándorló mindenki, aki azért jön ide, hogy itt dolgozzon, itt fizessen adót, neaggyisten itt is éljen. Menekült az, aki azért jön, mert otthon lecsuknák-megölnék."

Mindkettot szivesen kell latnunk. Az elobbivel eleve nincs baj - dolgozzon. Az utobbinak pedig segitenunk kell szinten munkahoz jutni, vagy tovabbutazni, ha akar. Ha nem tesszuk az olyan volna, mintha a fuldoklot hagynank a vizbe fulni, pedig ott allunk es uszni is tudunk. (Sajnos manapsag szo szerint vizbe fulnak a menekultek...)

De azert kar erre szot pazarolni, mert az egesz csak uszitas, hangulatkeltes - es legfokeppen tereles a fidesz reszerol, hogy zavartalanul lophassanak tovabb.

Cpeti123456 2015.05.21. 18:06:00

Kedves Posztíró,

Ahogy azt előttem is észlelte néhány kedves olvasó, eléggé félresikerült a írás.
A tartalma oké, kedves családtörténet, de nem arról szól amiről gondoltad, hogy majd szólni fog.
A kedves családtörténetből kitűnik, hogy felmenőid, dolgos emberek voltak, kik minden körülmények között - a maguk becsülete megtartása mellett - vitték az életüket tovább, s nem vártak ún. külső segítségre, mint például segély.
Jómagam napi szinten látom, hogy az csodás afrikai és egyéb (szír, líbia, kurd) menekültek miképp illeszkednek be a fogadó országba. Sehogy. Baszkikám sehogy. Mert nem is akarnak.
Nekik nehezükre esik a tanulás (az adott ország nyelvére és kultúrájukra vonatkozóan), nehezükre esik a kapott menekültlakás tisztán és rendben tartása!!! Vélelmezem őseid ilyet nem csináltak volna. Helyes. Az enyémek se.
De azokat befogadni nagy számban, ahol az életben sosem volt munka, ahol soha az életben nem tudták megtapasztalni milyen a nyugati kultúra, a magántulajdon szentsége, a más tulajdonának szentsége (szándékosan kétszer írva a gondolat) azoktól őszintén mit vársz? Mit? Az ilyennek fontosabb megvenni a legújabb mobilt a segélyből, mint felépíteni az életét.
Két apró adalék még:
- a közelmúltban Németországban felgyújtottak egy vadonatúj épületet, melyet menekülteknek építettek át. Átadás előtt egy-két nappal. No comment.
- egy német barátom megkérdezte itt élő muszlim haverját, hogy ha ő elmenne mondjuk muszlimországban egy templomba és azt mondaná, hogy na ez nem vallás, akkor mi lenne a reakció. Nos egyértelmű volt a válasz. Kicsontoznák.
De nekünk vagy nekem - ha jobb tetszik - el kell fogadnom egy másik ember hovatartozását, befogadását és legfőképp finanszírozását közvetve, ki azt vallja, vallhatja, hogy a kereszténység nem vallás és hiábavaló felekezet.

Szóval, kvóta és slussz. Az jöjjön ki segíteni tud. Sajnos, de igaz, élősködőink nekünk is vannak. Azokat nem kell konténerrel idehozni. Ide születtek...

Zoltán Lukács 2015.05.21. 18:11:48

Ezt nehéz volt elérzékenyülés nélkül olvasni. Ezért is kell vigyáznunk, hogy azoknak a véleményére is odafigyeljünk, akik kételyeiknek adnak hangot, mint az előttem hozzászóló Cpeti barátunk. Sok mindenben igaza van. A jelenlegi menekülthullám nem független az iszlám belső válságától, márpedig az iszlám keletkezése óta minden válságát expanzióval próbálta megoldani.

tralalala 2015.05.21. 18:37:30

@ex-dr. vuk: "Ez hogy jon ide? ...
Felolem azt gyakorol otthon amit akar. Mi kozunk hozza?"

Mert - bár az ateisták szeretik ezt ignorálni - a vallás nem csak ennyi, hogy azt hiszem, hogy az Istent Allahnak hívják vagy Zeusznak vagy Odinnak. A vallás valójában egy értékrendet is jelent, méghozzá egy dogmatikus értékrendet, hiszen ezt az értékrendet a saját istenéből vezeti le, ami meg támadhatatlan számára. Természetesen erősen az embertől is függ, a vallásából mit tart vagy mire helyezi a hangsúlyt, de valójában arról van szó, hogy ha valaki (a vallása miatt) egy olyan értékrendet tart követendőnek, ami nem integrálható az európai kultúrába, akkor az ne jöjjön ide.

fifibá55 2015.05.21. 18:51:24

Azt nem merném látatlanban és általánosítva kijelenteni, hogy az idetartók - mert nem mind menekült - nem akarnak dolgozni. Nagyobb gond, hogy ha akarnak is, döntő többségük nem tud, mert nem rendelkezik azzal és olyan tudással, amire a mai Európában igény van.
Tanítani kell őket - igen, de ez pénzbe kerül, sok idő, és a támogatottnak is akarnia kell az eredményt.

Másik vitatható jövendölés a "boldogan be fog illeszkedni" - nos, a menekültszámok alapján a palesztin menekülttáborok romantikája várható, borítékolható, hogy a menekült lét tétlensége hosszú távon elégedetlenséggel tölti el őket, ami tuti konfliktusok forrása lesz. Hogy oldható majd meg? Idegenrendészettel, vagy a befogadók tűrésre kötelezésével?

És nem beszéltünk még arról, hogy egészségügyi kockázata is lehet annak, hogy a világ más tájához szokott szervezetek számukra idegen, európai közegbe kerülnek - más ivóvíz, más baktériumok, más betegségek. Nem tudható előre, kik húzzák a rövidebbet, az "új telepesek" vagy az "őslakosok".

Az úgymond vezérelt, de legalábbis ellenőrzött migráció jó. A spontán migráció neve népvándorlás, annak minden jellemzőjével.

anyadmajma 2015.05.21. 18:51:28

@ex-dr. vuk: hát, akkor nem teljesen egyről beszélünk a beilleszkedést illetően. a többiről asszem azonos a véleményünk.
Én a beilleszkedés alatt konkrétan arra gondoltam, hogy pl. ha a kínaiak jönnének, és nálunk teljesen normális (nem mindenhol, de elég sok helyen) az utcán jó szaftosakat köpködni, az egy kicsit zavaró.
És gondolom, azért mert magyarul beszélsz, még nem érzed magad teljesen felsőbbrendűnek az angoloknál. Gyanítom, hogy egy pakisztáni-indiai szomszéddal te sem lennél boldog, aki csótányokat tenyészt szabadon a lakásban, mert az otthon is úgy van.(volt ilyen is).
De ahogy @Cpeti123456: írta, nekem sem tetszik, hogy idejönnek olyan emberek, akik nem akarnak máshogy élni, mint otthon, és rám akarják erőltetni az ő életüket, hogy változzak meg én. Te pl. hány angollal akartál már erőszakkal pörköltet eteni, mert a KFC az tényleg szar? És ha megtennéd, hogy viszonyulnának hozzád?
Bár alapvetően elítélek és emberiség ellenes bűnnek tartok minden olyan vallást, aminek a nevében borzalmas bűnöket követnek el.(pl a keresztények a középkorban, az iszlám meg most is).
De a világon mindenhol vannak jóemberek és gazemberek.

ex-dr. vuk 2015.05.21. 22:12:21

@anyadmajma: en akkor sem tiltanek ki senkit csak a vallasa miatt.
nyilvan ne akarja rameroltetni, mert az mar megint nem elfogadas. En azt vallom, hogy ha idejon, akkor minimum turje el azt, ahogy itt tortennek a dolgok, es ne akarja megvaltoztatni. Jo pelda erre hogy valami karacsonyfat lebontottak mar nemtom hol mert hisztiztek a muszlimok. Ugy kuldtem volna el oket a picsaba hogy hajjaj.
Cserebe felolem ok is arra imadkoznak amerre akarnak, valamint minden torvenyt be kell tartani, kulonben repulnek. De ez sztem alap.
De faji vagy vallasi alapon elvbol nem zarnek ki senkit az orszagbol. Es sajnos orbancka most ezt hangoztatja (az mas kerdes, hogy miert teszi).

Le Orme 2 2015.06.24. 18:03:08

Az írás alapján kár volt befogadnia az őseit egy ilyen debilnek, aki elemi összefüggések között nem tud különbséget tenni.
süti beállítások módosítása