Helsinki Figyelő

A tegnapi milliós párizsi megemlékezésnek világos üzenete a gyűlölet elutasítása és a közös kiállás a demokratikus alapértékek mellett. Amikor a világ állami és vallási vezetői szokatlan egységben állnak ki a szólásszabadság és a tolerancia mellett, Magyarország miniszterelnökének egyetlen gondolata támad: a bevándorlás a felelős a terrorizmusért, ezért azt meg kell szüntetni. Orbán Viktor bevándorlókat démonizáló nyilatkozata nem szól másról, mint a bűnbakkeresésről és az ország eminens érdekeinek figyelmen kívül hagyásáról. A bevándorlás ugyanis Magyarország számára minden tényszerű mutató szerint jó: migránsok nélkül kevesebben, szegényebbek és iskolázatlanabbak lennénk, és az államkasszába is kevesebb pénz folyna be.

aradi13magyar.jpg

 Az aradi 13 "külföldi gyökerűek" nélkül. Csonka Magyarország

A miniszterelnök tavalyi illiberális bevándorlás-politikáról szóló hagymázas nyilatkozatához hasonlóan ismét számos ponton téved, amikor a bevándorlásról beszél. Szemben az általa sugallt fenyegetettség-érzéssel, ma nyilvánvaló tény, hogy Magyarországon nagyon kevés bevándorló él. A KSH adatai szerint a bevándorlók számaránya csökkent az utóbbi években, jelenleg a lakosság 1,4%-a külföldi, nagyjából 140 000 ember. Összehasonlításképp máshol jóval több külföldi él, Csehországban és Szlovéniában 4%, Görögországban 8%, Ausztriában és Írországban ez az arány 12%, míg az EU-átlag is magasabb, mint Magyarországon: 4%.

A keresztény–muzulmán civilizációk küzdelmének emlegetése felkorbácsolhatja az indulatokat és táplálhatja az ismeretlentől való félelmet, így nem csoda, hogy számos ügyes populista politikus eszköztárában megtalálható.Ugyanakkor nem szabad elfelejtenünk, hogy a hazánkban élő bevándorlók túlnyomó többsége európai és szomszédos országokból érkezett, jelentős részük magyar származású, identitású. Mindössze 40 000 Unión kívüli bevándorló él Magyarországon, közülük kb. 13 000 kínai, néhány ezer arab és afrikai.

A miniszterelnök zavarosan fogalmaz, amikor arról beszél, hogy Magyarország nem tud „menedéket nyújtani” a gazdasági migránsoknak. Menedékről szó sincs: az itt élő külföldiek elsöprő többsége nem menekült, hanem munkavállaló, vállalkozó vagy diák, akik dolgozni, tanulni, jövedelmet termelni jöttek ide. A Magyarországon élő bevándorlók létszámukhoz képest jóval nagyobb arányban járulnak hozzá az ország gazdaságához és a társadalmi ellátórendszerekhez. Például jóval nagyobb arányban dolgoznak, mint a magyarok: míg az itt élő külföldi uniós állampolgárok 59%-a, a nem uniós állampolgárok 56%-a foglalkoztatott, a magyaroknak csupán a 49%-a dolgozik (és fizet adót, tb-hozzájárulást stb.). A bevándorlók a magyar lakosságnál jóval magasabb képzettségűek is: a nem uniós országokból érkező külföldiek 38%-a diplomás, ez az arány az uniós országok itt élő állampolgárai esetén 19%, míg a magyar népesség körében mindössze 16%. (A vonatkozó statisztikákat lásd például itt, 53–57. és 76–86. oldal).

A KSH adataiból kiderül, hogy a bevándorlók javítják a demográfiai mutatókat is, mert fiatalabbak a magyar átlagnál, és az elmúlt másfél évtizedben kétszer ekkora lett volna a népességfogyás, ha nincs bevándorlás. Ahogy azt már korábban megírtuk, a kirívóan rossz magyar népesedési helyzetre – bármily bababarát is legyen a népesedéspolitika – bevándorlás nélkül nincs megoldás.

További érzékeny kérdés (és visszatérő populista toposz) a bevándorló-bűnözés, különösen, amikor véres terrortámadások sokkolják az európai közvéleményt. Nos, Magyarországon ezzel sem érdemes riogatni: a Legfőbb Ügyészség statisztikáiból világosan látszik, hogy a bűncselekmények elkövetői között lakossági számarányuknál kisebb mértékben fordulnak elő külföldi állampolgárok.

Tehát Orbán Viktor sejtetéséhez képest éppen ellenkezőleg: a magyarországi bevándorlók esetében tipikusan fiatal, munkaképes, képzett és dolgozni hajlandó csoportról beszélhetünk.

Az utóbbi években felpörgő kivándorlás fényében különösen fontos azt is figyelembe venni, hogy számos olyan hiányszakma van Magyarországon, amelyeket bevándorlás nélkül egyre nehezebb (lenne) szakemberekkel felölteni. Migráns munkaerő nélkül lassan végképp nem lesz elég szakorvos, mérnök vagy szakmunkás az országban. Másrészről, ha a magyar államhatáron túlra tekintünk, érdekes kérdés, hogy Orbán Viktor vajon miként képzeli el a Magyarországról kivándorolt százezrek jövőjét, és meglátása szerint hogyan érintené vajon ezeket a választópolgárokat, ha a nagy bevándorlás-ellenességben az EU négy alapszabadságának egyike, a munkaerő szabad áramlása a brit miniszterelnök által sulykolt elgondolás szerint korlátozható lenne, és így a külföldön élő ki- meg bevándorló magyarok százezrei veszítenék el megélhetésüket és térnének haza kényszerűségből.

A tényszerű érvek listája természetesen folytatható. A miniszterelnök megnyilatkozása nem csak azért elfogadhatatlan, mert nélkülözi e tények ismeretét. Amikor nemcsak a terroristák, de a mártírok és a hősök között is bevándorlók leszármazottai vannak, amikor a sokszínű francia társadalom példát mutat összezárásból, szolidaritásból, akkor különösen fájó, hogy a magyar miniszterelnök a kegyelet helyett egy rosszul azonosított ellenség ellen hergeli országa egyébként is Európában egyik leginkább idegenellenes közvéleményét. Felelős európai politikus – legyen akár jobb-, akár baloldali – nem tesz ilyet, nem is hallottunk még csak hasonlót sem egy konzervatív politikustól sem. Ezzel Orbán a Marine Le Pen-féle szélsőjobboldali populizmus és a nyíltan xenofób Jobbik szintjére süllyedt.

A miniszterelnök jobban tenné, ha inkább józan elődeire figyelne, akik a Magyarországon élők számának csökkenésekor örültek a hozzánk érkezőknek, vagy egyenesen maguk hívták be a messzi tájakon élő „idegeneket”. Az évszázadok alatt ideérkező külföldiek pedig az ésszerűen gondolkodó vezetők segítségével sikeresen be tudtak illeszkedni. Korunk magyar állampolgárainak szinte mindegyike rendelkezik horvát, német, szlovák, zsidó, kun, jász, örmény, görög és még megannyi más népből érkező felmenőkkel. A bevándorlással pedig csak gazdagabbak lettünk mi, magyarok.

Ehhez képest a miniszterelnök úgy beszél rólunk, magyarokról, mint egy élekkel lehatárolt, tömör és szabályos mértani testről, egy homogén gránittömbről, ami soha többé nem fog változni. Ez már az Alaptörvénynél sem jött be. Egyébként is tudomásul kell venni, hogy a bevándorlást nem lehet és nem is kell megállítani, sőt egy gyarapodni kívánó európai állam rengeteg előnyt kovácsolhat belőle, esetleges kockázatai pedig kellő odafigyeléssel kézben tarthatók. Így a legjobb, amit egy hozzánk hasonló ország tehet, hogy szabályozott, humánus keretek között lehetőséget ad arra, hogy a bevándorlók új közösségük teljes jogú, produktív tagjai lehessenek. Furcsa módon mindezt az Orbán-kormány által elfogadott (!) 2013-as kormányzati migrációs stratégia is elismeri. Nyilván, a miniszterelnök úr annak idején alaposan áttanulmányozta, amit kézjegyével ellátott, csak bokros teendői miatt mostanra kiment a fejéből. Nincs minden veszve: újraolvasni sohasem késő.

A bejegyzés trackback címe:

https://helsinkifigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr947065889

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Öt kereszténygyalázó címlap a Charlie Hebdo-tól, amivel nem dicsekszik a média 2015.01.13. 14:51:16

Mielőtt elkezdenénk összekeverni a szólás szabadságát a nettó, alpári, öncélú mocskolódással, érdemes megnézni a lentebbi gúnyrajzokat. Csak hogy értse az ember, mi bajuk a radikális iszlamistáknak a prófétájukon gúnyolódó firkászokkal. (Szenthároms...

Trackback: Sírva fogja véresre keresni magát kollégái halálán a Charlie Hebdo 2015.01.13. 14:49:05

Emelték a tétet: 1 milliót (update: 3 milliót) akarnak eladni az eddig 45 ezer példányban megjelent lapból. Hiába, business is business, ahogy azt a művelt francia mondja. Ha pár nap munkájával a 22-szeresére lehet növelni a heti bevétel összegét, amib...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2015.01.13. 14:15:02

Mókás, hogy azt a fránya "gazdasági" jelzőt senki nem tudja értelmezni az orbánapatásördög-ellenes oldalon :) Na, reszeljétek még kicsit a fingot, megy ez nektek :D

presshelsinki 2015.01.13. 14:21:08

@jobbdemokrata: Légy oly jó, adj jó reszelőt, és áruld el, mit is kellene kezdenünk a fránya "gazdasági" jelzővel.

♔bаtyu♔ 2015.01.13. 14:40:01

"A bevándorlás ugyanis Magyarország számára minden tényszerű mutató szerint jó: migránsok nélkül kevesebben, szegényebbek és iskolázatlanabbak lennénk, és az államkasszába is kevesebb pénz folyna be."

Ezért hibázott Orbán. Magasan iskolázott, a keresztény értékrendű ország szokásait elfogadó jöhet, ha már állást is szerzett. Persze állampolgársági vizsga, felsőfokú magyar tudás, alap.

Csakhogy a liberálisok nem egészen erre gondoltak. Ez jelenleg azért van így, mert jelenleg ez a réteg képes nálunk megragadni, az iskolázatlan, segélyekre apelláló réteg húz tovább az osztrákok felé.

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2015.01.13. 14:56:34

@presshelsinki: Kedves Helsinki! Tudod mi a különbség az USA-ban a zöld kártyával érkező migránsok és a zöld határon illegálisan bevándorló mexikóiak között? Persze ez még nem is a legjobb példa, hiszen egy mexikói mehet akár zöld kártyával is (hacsak nincs éppen letiltva az ország a listán :)). A lényeg: a gazdasági bevándorlók sokszor illegálisan érkeznek, avagy maradnak (tehát legálisan érkeznek, de maradnak) egy adott országban, és nem, nem a legképzettebbeket értjük ezalatt. Magyarországra napi 300 illegális menekült érkezik átlagban. Egy év alatt mérd fel mennyi. Most nálunk 140e-et tartanak nyilván. Akit nem toloncoltak vissza, továbbment Ny-Európába. Na, most ott van a gond. Ha itt maradtak volna, itt lenne a gond. De a magyar minimálbér-színvonal, érthető okokból nem felelt meg nekik. Hosszú-hosszú fejtegetésbe bonyolódhatnánk, de maradjunk annál: van jó, és van rossz migráció...Ez utóbbi a gazdasági (demokratikus, de alacsony életszínvonallal rendelkező országból, illegálisan beszivárgó migráció). Így megfelel? Nekem amúgy semmi bajom az idegenekkel, annál inkább az állandó orbánapatásördög-hisztivel... :) Szép napot!

♔bаtyu♔ 2015.01.13. 15:08:37

@jobbdemokrata: Nagyon nagy mázlink van most Orbánékkal, el lehet képzelni, ahogy a libsi kormányzat elkezdi segélyezni őket és Merkelhez hasonlóan örül és dicsérteti magát a külföldi államfőkkel.

presshelsinki 2015.01.13. 15:16:29

@♔bаtyu♔: Több dologban egyetértünk. Viszont ha magyar tudást és az állampolgárságot feltételként szabnánk, akkor csak a határon túli magyarok jöhetnének, senki más, ráadásul az állampolgár nem lehet saját országának bevándorlója. Tehát az általad szabott feltételekkel a bevándorlás lényegében megszűnne. Egy európai uniós tagállamának az ún. harmadik országok (Unión kívüli országok) bevándorlását szabályozhatják maguk. Az uniós tagállamok polgárai lényegében a közösség teljes területén szabadon vándorolhatnak, vállalhatnak munkát vagy telepedhetnek le. Ez fontos vívmány, az Unió egyik alapértéke. Ezt a kormányok (szerencsére) nemigen tudják korlátozni.
Magyarországon uniós átlaghoz képest nagyon kevés bevándorló él. Ez tetszhet vagy nem tetszhet, de ez a helyzet. Most is igen szigorú kritériumoknak kell teljesíteni azoknak az Unión kívül érkezőknek, akik itt akarnak letelepedni és dolgozni. Teljesen értelmetlen lenne ezeket a szabályokat továbbszigorítani.

Netuddki. 2015.01.13. 15:30:59

Az orbán megint elböffentette magát. Kár erre több szót vesztegetni. Tiszta időpocsékolás ami ebben a témában a blogokon megy már x nappal az "esemény" után.

Szóval akkor beszélhetünk már újra a szíjjártó luxusvillájáról, a rogántoncsi ingalanmaffiájáról, vagy a nemzet gázszerelőjének, meg úgy általában a fideszes nagykiskutyák vagyonosodásáról?

Netuddki. 2015.01.13. 15:31:43

@♔bаtyu♔: Jibsí! Jibsíííí!
Dedós fidesztroll.

Netuddki. 2015.01.13. 15:33:33

@presshelsinki: Hát te is elég új vagy még itt a blogokon ha egy közismert fidesz/lobbikos trollal akarsz leállni vitatkozni...

J.László 2015.01.13. 15:34:39

Közép-Európa hatalmas szerencséje, hogy 20 év előnye van a "nyugat"-tal szemben. Ott '68-ban kezdték a kommunizmusnál is durvább agymosást. Nálunk "csak" 1989-ben. Ezt az előnyünket nem ártana kihasználnunk. Így tessék szíves lenni értelmezni Orbán szavait.

J.László 2015.01.13. 15:40:16

@J.László:
Közismert libsi bérkommentelő @nicktolvajmentesítő_kovi1970 barátunk kedvéért bátorkodom helyesbíteni iménti hozzászólásomat (kiemelés tőlem):

Közép-Európa hatalmas szerencséje, hogy 20 év előnye van a "nyugat"-tal szemben. Ott '68-ban kezdték a kommunizmusnál is durvább LIBSI agymosást. Nálunk "csak" 1989-ben. Ezt az előnyünket nem ártana kihasználnunk. Így tessék szíves lenni értelmezni Orbán szavait.

presshelsinki 2015.01.13. 15:42:18

@jobbdemokrata: Igen, butaság lenne, ha tagadnánk, hogy a migrációnak lehetnek negatív vonzatai is, és, hidd el, hallottam már harangozni a mexikói-amerikai ügyekről. Azt jó, ha tudod, a "gazdasági bevándorló" nem lehet illegális. Bevándollónak a hazai hatósági gyakorlati csakis a letelepedés és tartózkodás jogszabályi feltételeit teljesítő külföldi személyt nevezi. (Egyébként maga a bevándorló meg bevándorlás fogalmát sem ismeri a legtöbb magyar jogszabály - de ez most nem fontos.) A nempatásördogorbán párizsi szövegével éppen az a baj, hogy összezagyválja az összes migráns kategóriát, felelőtlenül erősíti az idegenellenességet és alaptalan félelmeket ébreszt a magyar lakosságban. Amúgy is nagy a zavar a fejekben, nem kéne még ráerősíteni. Sajnos, te is ősszekevered az adatokat. A 140 ezres szám a legálisan Magyarországon tartózkodókat jelenti: román, német, kínai, osztrák, szerb állampolgárokat. Ők éppenséggel növelik az állam bevételeit, mert többségük (nagyobb arányban, mint a hazai összlakosság) dolgozik. Igen, 2013-ban és 2014-ben megugrott a határsértők ("illegális migránsok") száma, de a többségük valóban nem marad Magyarországon, nem is hazánk a célja, megy tovább, amint teheti. Van a menedékkérőknek egy kis szelete, 2-4 száz fő, aki védelmet kap a magyar államtól. (Ez feltűnően kevés, de most nem erről beszélgetünk.) Az ő befogadásuk jogosságát még a magyar miniszterelnök is elismerte. A helyzet az, hogy hazánknak nincsenek komolyabb migrációs problémái (ha az elvándorlást nem számítjuk annak), Orbán mégis úgy tesz, mintha lennének.

bogyu 2015.01.13. 17:01:07

Persze, hogy elfeledkezett róla. Már a svájci programja járt a fejében, az számára sokkal fontosabb volt. Az aranylabda átadása!
Ki a franc tud ilyenkor másra koncentrálni?

Brix 2015.01.13. 17:17:56

Orbán csak kimondta azt , amit a legtöbb magyar a bevándorlásról gondol...Nekünk , magyaroknak túl gyorsan történtek az események az elmúlt 25 évben, elért minket a mindent elsöprő globalizáció, miközben nem sikerült sem stabil társadalmi viszonyokat , sem jólétet felépíteni. A józan ész azt mondatja, hogy egy ilyen ország, ahol még a különböző politikai oldalak is kibékíthetetlen ellenségként küzdenek egymással , idegeneket ne fogadjon be. Főleg nem gazdasági menekülteket....Olyanokat akik egy másik kultúrkörből jöttek és nap mint nap irritálnák az amúgy is frusztrált, minimálbéren tengődő, őshonos magyar lakosságot... Az egész európai menekültpolitikai amúgy is büdös, úgy ahogy van... Van benne egy olyan szándék, hogy az EU periféria nemzetállamai fogadják be az újonnan érkezőket a már megtelt nyugati államok helyett....Át kellene gondolni az egész elcseszett menekültpolitikát az EU-nak, mert akik igazán veszélyben vannak: a gyerekek , nők, családok , el sem tudnak menekülni a háborús övezetekből.... Ide ,90%-ban huszonéves , férfiak jönnek , használható szakma és európai viselkedési normák nélkül, nem csoda ha félnek tőlük és befogadni sem akarják őket....

Passzív demonstráló (törölt) 2015.01.13. 19:06:14

A hőzöngők láthatóan nem értik sem a problémát, sem az Orbán beszéd lényegét.

De ez nem probléma, elvégre a napi acsarkodás így is kipipálható :)

presshelsinki 2015.01.13. 19:16:45

@Brix: "Van benne egy olyan szándék, hogy az EU periféria nemzetállamai fogadják be az újonnan érkezőket a már megtelt nyugati államok helyett..." Ennek nyomát sem látjuk. A bevándorlást nagy hiba összekeverni a menekültüggyel. Azon kívül, hogy külföldiek változtatnak mindkettő esetében tartózkodási helyet, tán még egy közös van bennük: mindekettő leginkább a gazadag centrumországokba irányul. A mi hazánk még nem számít gazdag centrumországnak.

midnight coder 2015.01.13. 19:25:33

Nagyon nem mindegy hogy az illető bevándorló CV-jében nyelvtudás, keresett diploma, szakmai gyakorlat van, vagy egy al-kaidás csőbombagyártó terrorista tanfolyam és 5 év kecskepásztori és 5 év gyerekkatonai karrier.

Passzív demonstráló (törölt) 2015.01.13. 19:35:07

@presshelsinki: Nem lepne meg, ha a most háborgó demokraták és européerek csendben a keleti országok felé szorítanák a bevándorlókat, miközben ők továbbra is elfogadhatatlannak tartják az olyan prosztó kijelentéseket, mint, amit OV tett...

presshelsinki 2015.01.13. 19:56:38

@midnight coder: Teljesen egyetértünk. EU-n kívüli bevándorlókat (nem menekülteket!) csak akkor érdemes tartózkodási és letelepedési engedéyt adni, ha hozzájárulnak az ország gazdasági-társadalmi-kulturális teljesítményéhez. Akkor viszont okos dolog. A kormányfő viszont ezt mondta: "A gazdasági bevándorlás rossz dolog Európában, nem szabad úgy tekinteni rá, mintha annak bármi haszna is lenne, mert csak bajt és veszedelmet hoz az európai emberre, ezért a bevándorlást meg kell állítani, ez a magyar álláspont. [...] Ugyanakkor nagyon határozottan világossá kell tenni, hogy mi nem fogjuk megengedni, legalábbis amíg én vagyok a miniszterelnök, addig biztosan nem, és amíg ez a kormány van, addig biztosan nem fog megtörténni, hogy a bevándorlók célpontjává váljon Magyarország." Ez (fogamazzunk visszafogottan) nem volt okos nyilatkozat.

bölcsbagoly 2015.01.13. 19:56:54

Olyan hülyék vagytok libsikékm, mint Kálmán Olga elvtársnőtök az ATAV-banm, aki az istennek sem akarta megérteni az előbb a Kovács Zoltánnal folytatott vitában, hogy miért nem tisztességes az, ha egyes üzleteik szánékosan alacsiony áron árulva veszteégesek, de közben kikészitik a konkurencáijukat, miközben a cég a veszteséget a nyereséges üzlteikből pótolják.
Nem a bevándorolt sportolók, művészek, üzletemberek , orvosok, stb. jelentenek problémát, hanem az ezerszámra érkező illegális bevándorlók! Nálunk kellene maradjanak? Hiszen nemcsak a cigányainkat, de őket is visszaküldenék a nyugati országok.

bölcsbagoly 2015.01.13. 19:59:32

@presshelsinki: nem értsz magyarul? ez a gazdasági bevándorlás! Aki azért jön az országba, hogy itt segélyből éljen. Van nekünk bőven a benszülöttejeinkből is.

röf 2015.01.13. 20:01:27

Minden nyugat európai vezető ugyanazt gondolja, mint Orbán.
Csak kínos lenne kimondani mondjuk Merkelnek, ahol a törökök húsz év múlva pariban lesznek a németekkel.

bölcsbagoly 2015.01.13. 20:03:55

@presshelsinki: te lökött, nálunk jóformán ugyanazt jelenti a bevándorlás és a menekültügy! Ezt a CEU-nem tanitották meg neked? Hozzánk nem a magas fizetésekért, jönnek az emberek. Aki más EU-s államból érkezik az vagy rokoni, vagy szakmai érdekből érkezik, esetleg nyugati nyugdijasok telepednek le.

Ms Diane Choksondik 2015.01.13. 20:04:46

én nem emlékszem nagy nemzetközi reakciókra mikor gyéef leterroristázta a szaudi fociválogtatottat. innentől kezdve kettős mérce, hiteltelen az egész.

mindegy, csináljatok egy "egymillióan a bevándorlókért" facebook csoportot, hátha lesztek kétszázan és majd hergelhetitek magatokat.

presshelsinki 2015.01.13. 20:07:26

@bölcsbagoly: Csihadjál. Orbán Viktor sem illegális migránsokról, hanem "gazdasági bevándorlókról" szólt. Márpedig a bevándorlás ab ovo gazdasági természetű és legális. Csak akkor kerül rá sor, ha a befogadó állám megengedi. A határsértő migránsok (akik szerinted a magyar segélyre hajtanak) túlnyomó többsége nem marad itt, mert vagy visszazsuppolják őket leginkább Szerbiába, vagy továbbállnak a haldokló Nyugatra. A további huhogáshoz ajánlom figyelmedbe ezt a segédletet, vannak benne könnyen érthető fogalommagyarázatok: helsinki.hu/wp-content/uploads/kulfoldiek-magyarorszagon_helsinki-bizottsag.pdf

presshelsinki 2015.01.13. 20:14:21

@Ms Diane Choksondik: Ja, csak hazarendelték Szaúd-Arábia budapesti nagykövetét. Nem szívügyem GYF, de erről a hülyeségről mégiscsak egy kabaréműsorban beszélt, nem pedig a nemzeti hírügynökségnek és közszolgálati tévének. És tán az is különbség, hogy látva a hazai felháborodást, ő legalább bocsánatot kért.

bölcsbagoly 2015.01.13. 20:15:45

@presshelsinki: te lüke, az nálunk ugyanaz! ugyanis nem engedhetjük őket nyugatra! Mert jönnek újra Schengennel és a határzárral!

bölcsbagoly 2015.01.13. 20:17:04

@presshelsinki: cseszd meg a hülye Helsinki Bbizottságodat,alapitójával együtt!

Ms Diane Choksondik 2015.01.13. 20:24:12

@presshelsinki: 2015.01.13. 20:14:21

itthon nincs felháborodás. de ne a hazai reakciókat nézzük mert itthon nem az számít, h mit mond, hanem, h ki mondja. lásd pl vizitdíj vs netdíj az egyik csapat 300ft-ért fillébaszózza a másikat, a másik csapat meg 700ft-ért fbszózza az egyiket. tekintsünk ettől el. én a nagy, felvilágosult nyugat kettős mércéjére gondolok. ez az árulkodó.

(az meg, h szaud visszarendelte a saját nagykövetét normális lépés, de nem a nyugat álláspontját képviseli, a nyugat kussolt és összemosolygott)

BiG74 Bodri 2015.01.13. 20:51:55

Érdekes, mindenféle jogszabályi keresgélés nélkül, ha azt olvasom, hogy gazdasági menekült, akkor olyan emberek jutnak az eszembe, akik az addigi élőhelyükön/országukban nem tudtak megélni. Ezt tovább gondolva nem jön le nekem, hogy egy ember aki jobb életszínvonalra vágyik (lehet az szimpla éhező, vagy egy a más országok életszínvonalát irigylő) és ezért gazdasági okokból földrajzilag helyet vált az miért feltétlenül segélyért megy? Szerintem ez szimpla baromság, már csak azért is mert rengeteg honfitársunkat is sérti. Biztos van olyan is aki segélyre vágyik, meg olyan is aki maximum kecskét tud legeltetni és tájszólásban beszéli az ó-iránit, vagy mit. Meg van olyan is aki, a lelkét kiteszi az új helyen, mert van munkája, van mit enni, van látható jövője stb.
Bölcs vezírünk megint összemosta a szart az aranyporral, oszt droid seregek verekednek rajta ki tudja a legtöbbet kimarkolni pártállás szerinti matériából.

$pi$ 2015.01.13. 21:29:17

"A bevándorlás ugyanis Magyarország számára minden tényszerű mutató szerint jó: migránsok nélkül kevesebben, szegényebbek és iskolázatlanabbak lennénk, és az államkasszába is kevesebb pénz folyna be."

Orbán egészen konkrétan a gazdasági menekültekről beszélt és nem a bevándolrásról. A gazdasági menekültekről nagyívű és roppant liberális gondolatmenettel eljutottunk oda, hogy bizony szegényebbek lennénk nélkülük és kevesebb pénz folyna be.

Orbánnak nyilván nem szabad azt mondania, hogy európának problémát okoznak a gazdasági menekültek, de a szerzőnek nyilván erklcsi kötelessége, hogy kiforgassa az ő szavait és nyomjon egy akkora szalmabáb érvelést mint ide lacháza.

Mert ha nem tennék ezt meg minden nap háromszor, akkor a lakosság hányingere elmúlana és esetleg megint valami liberálisra szavaznának.

$pi$ 2015.01.13. 21:35:22

@BiG74: "Meg van olyan is aki, a lelkét kiteszi az új helyen, mert van munkája, van mit enni, van látható jövője stb."

Azokat, akikről beszélsz úgy hívják, hogy bevándorló, migráns. Nem szokás "gazdasági menekültnek" nevezni azt, aki az adott országban képes megélni a saját erejéből. Tanulmányozd az ausztrál, az új-zélandi vagy a kanadai bevándorlási rendszert: ha meg tudsz élni, akkor szívesen látnak, ha menekült vagy, akkor szívesen látnak, ha viszont gazdasági menekült vagy, akkor menj máshová.

Reszelő Aladár 2015.01.13. 21:53:34

Erről van szó. A mostani liberális világ elleni merényletre csak egyféle válasz adható: még több liberalizmus? Tárjuk szélesre a bevándorlók előtt a kaput, jöjjön bárki. Ugyan tavaly óta csak 20x anniyan vannak, és már nem tranzit hanem célország vagyunk de hajrá.
Ha valakinek nem tetszik a bevándorló, az gondolom köztörvényesen elítélendő rasszista, mint ilyen bizonyára antiszemita is. Az ilyet a tolerancia nevében kell kirekeszteni.
Charlie elleni támadást semmi sem ligitimálhatja. A támadást magát. Az elkövetők szüleit befogadtuk, gyerekei itt nőttek fel, egy részük asszimilálódott. Aztán páran beleszarnak a ventillátorba, és szitává lövik azt a kezet amelyik eteti őket. Hobbiból gyujtanak autókat, és saját sorsukért a rendszert okolják.

A kérdés amúgy az, hogyha amúgy sincs az Unió területén elegendő munkahely, akkor szükséges-e hogy bárki jöhessen mindenfajta kontroll nélkül.
Az USA mint tudjuk a legliberálisabb, hiszen azt tilt ki akit akar, illetve a legkomolyabb határzárat üzemelteti üzemelteti a déli határán. Az illegálisakat pedig kő keményen kihasználja, sokkal kevesebb pénzért dolgoztat. A juttatások mértéke talán a rabszolgákkal vetekszik (azok kaptak ételt és szállást). Tömegesen már nem lehet bevándorolni. Persze a képzetteket minden ország várja, mérnökre, orvosra nem szokás nemet mondani.
Ausztrália szintén visszafogott a vízumosztás terén, diplomás családoknak kell évekig sorban állni, a menekültek hajói meg néha elsüllyednek néha maguktól, néha nem.

A mai liberális rendszer alapvetően a kisebbségi vélemény felülreprezentálásáról szól. A többség tulajdonképpen a zsarnokság szinonímája. A kisebbségi vélemény tisztában van vele, hogy többségi (demokratikus) alapon sosem jutna érvényre. Egy népszavazás aligha enyhítene jelenleg a bevándorlás szabályain.
Ki lehet Orbán szavait forgatni, bár én értem. Aki élősködni jön, és felforgatni a rendszert, azokból nem kérünk. Egyébként ha a bevándorlók asszimilációját akarnánk gyakarolni, akkor lehet a hazai cigánysággal kezdeni, többségük mintha mindig is bevándorló lenne.

Egyébként az öncélú újságírás viszont visszaélés a sajtószabadsággal. Jelenleg ott tartunk, hogy bármint le lehet írni/rajzolni/mondani, és ez sokkal fontosabb mint hogy ez sért-e bárkit.

ledo76 2015.01.13. 22:37:32

@Passzív demonstráló: Nem értjük, mert nem látok itt sorban állni menekülteket (hülyék is lennének), miközben a magyarok meg "gazdasági menekülnek" nyugatra.

Ms Diane Choksondik 2015.01.13. 22:38:12

"Érthetetlen, hogy a szabadság ellen fordultok. De ha nem tetszik a szabadság, akkor az Isten szerelmére, csomagoljatok össze, és menjetek el! Talán van számotokra a világon valahol egy hely, ahol önmagatok lehettek, őszinték lehettek magatokhoz, és nem mészároltok le ártatlan újságírókat. És ha nem jó nektek itt, mert olyan humoristák készítenek újságot, akik nektek nem tetszenek, akkor azt kell, hogy mondjam, menjetek a picsába! Ez egy hülyeség, érthetetlen. Tűnjetek el Hollandiából, ha nem találjátok itt a helyeteket. Ezentúl minden jóakaratú muzulmánt megbámulnak majd miattatok"

Rotterdam polgármestere. kíváncsi vagyok, h lesz-e reakció rá azoktól akik most orbánoznak (elsősorban külföldiekre gondolok, Mo-on akkor is ovi a hibás ha télen esik a hó)

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2015.01.13. 23:02:18

".. 2013-as kormányzati migrációs stratégia ...................., amit kézjegyével ellátott,.."
az nem ő volt, hanem a másik.
Az a szerelemgyerek, az a szóvivő, azt merte ma mondani a TV-be:
- Nem kellenek ide a gazdasági bemenekültek, akik csak azé' jönnének, hogy az európai színvonalon éljenek!
- És azok a magyarok, akik innen mint gazdasági kimenekültek elhúznak Angliába, Németországba, hogy európai színvonalon éljenek?-kérdezte a riporter
- Azok nem azok!
Nem bántom, megvan annak a maga baja!

anton.chigurh 2015.01.13. 23:33:05

Kiváló ötlet volt bedobni ezt a gumicsontot, mégiscsak jobb, ha ezen pörög a jónép, mint a korrupción, meg a politikusi vagyonosodáson. Mivel Mo-n alig lézengenek gazdasági bevándorlók vagy mik, ez olyan sokadrangú probléma, hogy legkevésbé sem gátol meg senkit, hogy Orbánra szavazzon, ha ebben a kérdésben mást is gondol (a nagyátlag egyébként is idegen- és pirézgyűlölő, így inkább pozitív lesz a mérleg). De a sajtót, meg a blogokat milyen prímán le lehet ezzel zsibbasztani - olyan jól sikerült, hogy biztos vagyok benne, hogy a következő 1-2 hétben még tovább dobál a tűzre, nehogy lelohadjon.

De hová tűnt Columbo felesége? 2015.01.14. 01:46:35

@Ms Diane Choksondik:

Rotterdam polgármestere, a muzulmán Ahmed Aboutaleb elkeseredettségét fejezte ki a Charlie Hebdo terrortámadás után, és felszólította azokat az iszlamistákat, akik nem képesek megbecsülni a Hollandia által nyújtott szabadságot, nem tudnak beilleszkedni, hogy csomagoljanak, és menjenek haza - számolt be a BreitBart.com.

Aboutaleb a NewsHour csatorna élő tévéadásában mondta a következőket nem sokkal a terrortámadás után:

"Érthetetlen, hogy a szabadság ellen fordultok. De ha nem tetszik a szabadság, akkor az Isten szerelmére, csomagoljatok össze, és menjetek el! Talán van számotokra a világon valahol egy hely, ahol önmagatok lehettek, őszinték lehettek magatokhoz, és nem mészároltok le ártatlan újságírókat. És ha nem jó nektek itt, mert olyan humoristák készítenek újságot, akik nektek nem tetszenek, akkor azt kell, hogy mondjam, menjetek a picsába!" - fogalmazott.

"Ez egy hülyeség, érthetetlen. Tűnjetek el Hollandiából, ha nem találjátok itt a helyeteket. Ezentúl minden jóakaratú muzulmánt megbámulnak majd miattatok" - üzente a terrorcselekményeket végrehajtó muzulmánoknak.

Aboutaleb Marokkóban született, muzulmán vallású, korábban újságíróként dolgozott, és 2008-ban lett Rotterdam polgármestere. Rotterdam egyike azoknak a városoknak, ahol az etnikai csoportok és a bevándorlók teszik ki a népesség több mint felét. Korábban az iszlámellenesek kritizálták azért, hogy adja fel marokkói kettős állampolgárságát, viszont ő már 2004-ben is azt hangoztatta, hogy ha valaki nem tud beilleszkedni a holland kultúrába, az inkább üljön fel az első repülőgépre.

De hová tűnt Columbo felesége? 2015.01.14. 01:48:04

Pardon, az iménti szöveg az Indexről való.

Hazaküldte az iszlamistákat a muzulmán holland polgármester
Index
2015.01.13. 15:12

Erő e-meló 2015.01.14. 01:56:37

Orbán gyenge pontja hogy túl sarkosan fogalmaz, az erőssége pedig hogy határozottan kimond dolgokat, amiket mások nem mernek. A kettő lényegében tehát ugyanaz, csak más-más nézőpontból. Én leginkább egy vitaindítónak tudom elfogadni a kijelentését

Szerintem az EU-nak nagyon szigorúan szabályozni, és ezen belül erősen korlátozni kell a migrációt. Iskolázatlan négerből, arabból milliók készek elindulni a legkisebb bátorításra, pedig semmi keresnivalójuk. És ezt az értésükre is kell adni. A felelőtlen liberális elvek alkalmazása már rövid távon bajt csinál, hosszabb távon katasztrófához vezet. Persze lehet hogy éppen ez a célkitűzés a liberráltak részéről

Tudom mit beszélek, látom itt Németországban mi a helyzet. Magyarország abban a szerencsés helyzetben van, hogy van még alkalma ezt elkerülni

Ms Diane Choksondik 2015.01.14. 06:17:07

@De hová tűnt Columbo felesége?: 2015.01.14. 01:46:35

értem, tehát akkor ő nyugodtan elküldhet másokat a picsába, mondhatja, h tűnjetek el hollandiából. néha sajnálom, h nem azokhoz tartozom akik kékebbek a kékek között

midnight coder 2015.01.14. 06:57:00

@presshelsinki: Nézd, Európába a legtöbb gazdasági menekült afrikai. Ezeket úgy kellene visszavágni a retkes kontinensükre, hogy a lábuk se érje a földet. És nem csak a kecskepásztort. Mert Oszama Bin Laden is diplomás volt. Keletről jöhetnek, egy orosz, egy ukrán, egy kínai nem fogja a segged alatt felrobbantani a buszt mert be akarja vezetni a sariát. Az iszlamisták viszont előbb-utóbb igen. Mondjuk a kaukázusiakkal azért abból az irányból is vigyáznék. A másik dolog amire szűrni kellene, az a használható tudás. Azaz, az okos, fiatal civilizált ember jöhet, a nyamnyam meg maradjon a kies hazájában ami pont azért olyan szar hely, mert ők laknak ott.

midnight coder 2015.01.14. 06:57:56

Amúgy, ha valaki látni akarja hogy mennyire a lakóktól függ az hogy milyen egy hely, menjen el Ciprusra, és utazzon át a görögöktől török részre.

presshelsinki 2015.01.14. 08:00:02

@$pi$: Konkrétan ezt mondta: "A gazdasági bevándorlás rossz dolog Európában, nem szabad úgy tekinteni rá, mintha annak bármi haszna is lenne, mert csak bajt és veszedelmet hoz az európai emberre, ezért a bevándorlást meg kell állítani, ez a magyar álláspont. [...] Ugyanakkor nagyon határozottan világossá kell tenni, hogy mi nem fogjuk megengedni, legalábbis amíg én vagyok a miniszterelnök, addig biztosan nem, és amíg ez a kormány van, addig biztosan nem fog megtörténni, hogy a bevándorlók célpontjává váljon Magyarország."

presshelsinki 2015.01.14. 08:02:16

@BiG74: Rosszul tudod, többségében nem iskolázatlan kecskepásztorok vándorolnak be Magyarországra, hanem a hazai össztársadalomnál iskolázottabbak.

presshelsinki 2015.01.14. 08:06:37

@De hová tűnt Columbo felesége?: Igen, az extrémista iszlamistákat én is hazaküldeném. Terroristáknak és a gyűlöletbiznisz vámszedőinek nincsen pardon.

presshelsinki 2015.01.14. 08:12:55

@Erő e-meló: Érdekes, ez a liberális szabályozás teszi lehetővé, hogy te is Németországban dolgozhass és élhess. De nyilván, te mindegyik őslakos németnek tetszel, és az európai kultúrembert látják benned. vegyük komolyabbra. Igen, Németországban, Franciaországban vagy Nagy-Britanniában sokkal világosabban látszanak a bevándorlás árnyoldalai (súlyos gondjai), de a számok igazolják a pozitívumokat is. Magyarországon most más a helyzet: ide főleg gazdaságilag aktív, iskolázott bevándorlók jönnek. Itt nincsenek meg azok a migrációs problémák, mint Nyugaton.

Erő e-meló 2015.01.14. 10:01:49

@presshelsinki:
Értem én hogy meg kell küzdened a napi betevőért, de amit írtál az én esetemben biztos nem jön be. Magasan kvalifikált, jól beilleszkedő, felsőfokú nyelvtudású és ráadásul szőke hajú "bevándorlóként" nem kell izgatnom magam Németországban. Egyébként nem is tekintem magam bevándorlónak vagy kivándorlónak, egyszerűen annyi az egész hogy most itt dolgozom, aztán megyek haza, később pedig az attól függ

Látom viszont hogyan özönli el a várost, az országot a mindezen adottságokkal nem rendelkező tarka népség, akik a nyelvet nem beszélik, beilleszkedni nem tudnak vagy nem akarnak, inkább fordítva várnák el, visszaköltözni soha nem lesznek hajlandók, inkább hozzák a pereputtyukat amint lehet

Szerintem ezek azok az elsődleges szempontok aminek az alapján szabályozni kell a migrációt. Arbaok között egyébként ismerek kiváló embert, elvileg nem zárnám ki hogy a négerek között is lehet, de a nagy többségnek nem itt volna a helye

Ezt kellene szabályozni nyílt terminusokban fogalmazva, mindenféle libernyák csűrés-csavarás helyett

De hová tűnt Columbo felesége? 2015.01.14. 11:33:43

@presshelsinki:
@Ms Diane Choksondik:

Csupán arra szerettem volna rávilágítani, hogy Rotterdam idézett polgármestere muszlim vallású. Mint ahogyan az egyik lelőtt rendőr is az.

Magyarul:

Az, amiről Orbán beszél nem több számító populizmusnál.

Orbán szerint a gazdasági bevándorlók rosszak?
Ők azok, akik működtetik a célország több iparágát, mert olyan munkát és annyiért vállalnak el és végeznek jól, amit az anyaország polgára már nem tud vagy akar.
Ne tévesszük össze a gazdasági bevándorlót a megélhetési bevándorlóval.
Tipikus fideszes féligazság, halmazba terelő kettős értelmű beszéd. Nem is vártam mást Orbántól (komolyan), hiszen ez a rettenetes esemény irtó jó lehetőség arra, hogy elterelje a figyelmet az itthoni disznóságaikról, és ellopva a tragédia ok-okozati fejtegetéseit, megállítsa a szavazóbázis keskenyedését, a Jobbik előretörését.
Nem beszélve arról, hogy egy suhintással betuszkolja a kinti magyarokat is abba a halmazba, amiről szerinte szó van (gazdasági bevándorlók rosszak)

Ha Anglia, Németország vagy Ausztria visszatoloncolja azt a kb. 700ezer magyart, aki e helyeken dolgozik, vajon az Orbán rezsim tud nekik itthon munkát adni?

Egyetértek, kell és szükséges szabályozni a bevándorlást, de ab ovo és de facto rossznak és vállalhatatlannak beállítani mindenkit, aki a világ reményvesztettebb fele felől közelít hozzánk vagy az eu-hoz, igencsak arcátlan dolog. Plusz hazugság is.

Még valami, gondolati síkon
Egy olyan kontinensen, amelyik nagyobb országai a reneszánsz, barokk, majd az ipari forradalom korában végigrabolták a fél világot (sőt, Kína és japán kivételével végig), mire fel van felháborodva azon, ha a kirabolt országokból most tódul a nép, és valamit vissza szeretne kapni, amit a gyarmatosító a szülőhazájától elvett?
A franciák, belgák, hollandok, angolok, spanyolok, portugálok (vagy akár a Vatikán) ha visszatekintenek történelmükre, láthatnak a másik fél szeme szerint nem tetsző eseményeket is, bőven.

És utolsó gondolatként:
nem vagy muszlim, elítélem az erőszak minden formáját, de a francia lap gúnyrajzai szerintem is túl vannak a zeniten. Ha a rotterdami muszlim polgármester (aki nyilván féli a székét) szerint ez nyugati kultúra, akkor közlöm vele: nem, ez nem az, még csak nem is szólásszabadság, hanem pont az azzal való visszaélés.
Finom voltam és légies.
süti beállítások módosítása